theoenevie-2016.reismee.nl

laatste dagen

Evie en ik halen hen op en brengen hen thuis. Thandiwe is doodmoe en Bheki net zo.Voor aanstaande vrijdag is er voor Thandiwe een nieuwe afspraak gemaakt… nu voor een ziekenhuis in Durban. Hoe wordt zij dan begeleid? Ik kan me voorstellen dat Bheki niet nog een keer een ijskoude slapeloze nacht wil beleven.. Is Jeffrey dan nog in Emmaus? Zo niet, wie zorgt er dan voor hem? Hoe gaat het met Melissa die ongelofelijk aan het puberen is? En wie kan Sofi waarnemen tijdens haar afwezigheid? Het computersysteem in de Place Of Safety werkt weer niet naar behoren, wie gaat dat oplossen? We blijven met deze en nog veel meer vragen zitten. Wellicht horen we van Sofi hoe het verhaal verder verloopt want wij gaan weg. Woensdag vertrekken we naar Harrysmith, een stadje waar weinig te beleven is maar het ligt op de route. Daar zitten we in een Bed & Breakfast. Donderdag komt de familie Yalezo ons bezoeken. Zij overnachten daar ook en vrijdag gaan zij weer naar Bloemfontein terug. Wij gaan vrijdag naar Johannesburg om aan het eind van de dag het vliegtuig naar Cairo te nemen en vandaar reizen we verder naar Schiphol. Maar we proberen eerst nog Jane te bezoeken, die in een privat clinic in Joburg is opgenomen. Deze week wordt zij geopereerd… Sofi heeft het voor elkaar gekregen dat zij daar terecht kan. Eenmaal weer thuis begint ons ‘gewone leven’ in Nederland weer.

Dit is een vrij uitgebreid verhaal van onze trip naar Zuid-Afrika 2016 geworden. Dit verslag is in de eerste plaats bedoeld voor onszelf want er gebeurde zoveel dat, als je het niet noteert, je later niet precies meer weet wat er allemaal is gebeurd maar het is soms lastig om je gevoelens te verwoorden. Maar ook in een lang verhaal kan en wil je niet alles opschrijven. Er zijn dingen die je eerst zelf goed moet verwerken voor je ze onder woorden kunt brengen. We hebben prachtige maar soms ook frustrerende dingen beleefd. Een ding hebben we ons echter voorgenomen. We gaan weer terug naar Winterton in de Drakensbergen. Zeker zullen we dan ook het Khanya hospice een bezoek brengen want deze twee projecten hebben een bijzondere plek in ons hart gekregen.

Ellen

Jullie tijd in Afrika zit er bijna. En hiermee dus ook een eind van de indrukwekkende en soms grappig geschreven verhalen. Jammer :( :(

Ik wens jullie een goede reis en hoopvjullie snel weer in t echie te zien. Dikke kus, Ellen

Roelfien Grobecker-Santing

Moeilijk lijkt me om los te laten. Goede thuisreis vast

Nell Franso

Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen. Het is zo helemaal Afrika, wij zien het voor ons. Je leeft vandaag en morgen is er weer een nieuwe dag en dan zie je wel weer. En ook het eindeloos wachten. Daar kunnen wij westerlingen nog een hoop van leren! Geniet vooral jullie laatste dagen hier van dit continent. Kom veilig weer terug, dan zien we jullie en horen jullie verhalen.
Groeten, nell

Els

Lieve Evie en Theo. Jullie hebben ontzettend goed je best gedaan. IK snap dat het moeilijk is omdat je niet weet hoe het soms allemaal verder moet. Maar wij vinden het ook fijn als jullie weer gewoon dicht bij ons zijn. We leven hier in luxe die we soms vergeten optimaal te waarderen maar die we toch ook graag met jullie delen.
Geniet de laatste dagen . Neem je rust. Geniet van het weerzien met jullie Zuid-Afrikaanse bekenden en dan op naar jullie kleintjes in Nederland. Die vast en zeker blij zijn dat jullie er bijna aankomen.
XXX Els

Wil Schouten

Petje af voor alles wat jullie gedaan hebben. Kan me voorstellen dat het moeilijk is om sommige mensen en dingen achter te laten. Kom veilig thuis !!!
Groeten, Gijs en Wil

J&J

Lieve luitjes, howzit?
Baie dankie voor jullie enorme hoeveelheid vermakelijke, ontroerende verhalen. Vaak groendakkies! De bijbehorende kiekjes verduidelijken veel. Bakgat. Het zit er bijna op.
Mooi bly, hou die blink kant bo, dan kunnen we elkaar heel spoedig weer 'n drukkie ge! Eksie perfeksie. Liefs J&J

de Badgasten

Wat een bijzondere gebeurtenissen allemaal. En zeer begrijpelijk dat alles weer een plekje moet krijgen. Maar uit het zicht betekent niet automatisch uit het hart, want dat zal bij jullie blijven! Geniet nog even en verheug je om je (klein)kinderen weer te gaan zien.
Lieve groetjes

Ineke

Wat moet het moeilijk zijn om alles achter te laten terwijl je nog zoveel wilt doen. Denk aan alles wat jullie wel voor elkaar gekregen hebben. Goede reis terug. Op naar de kinderen en kleinkinderen. Knuffel, Ineke

Cor en Wilma

Lieve Theo en Evie.
Wat een indrukwekkende verhalen. Op deze manier hebben we een klein beetje met jullie mee kunnen reizen. Dank jullie wel. Het zal moeilijk zijn om dit alles "los" te laten. Daar hebben jullie te veel voor meegemaakt. Maar nu weer thuis. Dat zal wel wennen zijn. Maar ook fijn om weer bij de kinderen en kleinkinderen te zijn.
Liefs Cor en Wilma.